دستکش روازه بانی

نکاتی که باید در خرید دستکش دروازه بانی توجه کنید
فرشاد اسپرت

راهنمای خرید دستکش دروازه بانی

یکی از اصلی ترین پست‌ها در بازی فوتبال، دروازه‌بانی است. دروازه‌بان تنها کسی است که در فوتبال حق استفاده از دست‌های خود برای نگه داشتن توپ را داراست و به همین دلیل، دستکش دروازه‌بانی برای او اهمیت زیادی دارد. به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آل اسپرت، انتخاب دستکش مناسب می‌تواند تأثیرات مثبتی بر عملکرد دروازه‌بان داشته باشد و همچنین می تواند از دست و انگشتان او در برابر ضرباتی که از جانب توپ به دست او وارد می‌شود محافظت نماید. در ادامه قصد داریم ضمن آشنا کردن شما با دستکش دروازه‌بانی و ساختار آن، شما را با ویژگی‌های دستکش دروازه‌بانی مناسب آشنا کنیم. با فروشگاه آل اسپرت همراه باشید.
IMG_5480-masolat-scaled

آشنایی با دستکش دروازه‌بانی

استفاده از دستکش مرغوب به دفع توپ و افزایش قدرت مشت دروازه‌بان کمک بسیار زیادی می‌کند. دستکش‌ها نیز دارای انواع مختلفی هستند و از جمله آنها می‌توان به دستکش سالن، دستکش چمن طبیعی و دستکش چمن مصنوعی اشاره نمود. همچنین دستکش‌ها از سطح کیفیتی متنوعی برخوردار هستند و معمولاً به همراه یک ویژگی بسیار مهم و چند ویژگی متوسط طراحی و ساخته می‌شوند. برخی از دستکش‌ها از قدرت چسبندگی بسیار بالایی برخوردار هستند و برخی دیگر می‌توانند به صورت حرفه ای از دست دروازه‌بان محافظت نمایند.

قسمت‌های مختلف دستکش دروازه‌بانی
دستکش‌های دروازه‌بانی به گونه ای ساخته می‌شوند که از تمام قسمت‌های دست در برابر ضربات توپ محافظت کنند. هر قسمت از دستکش باید ویژگی‌های خاصی داشته باشید و طبق استانداردهای جهانی ساخته شده باشد. در ادامه بخش‌های مختلف را بررسی می‌کنیم.

پشت دستکش

پشت دستکش معمولا وظیفه حفاظت از روی دست دروازه‌بان را برعهده دارد و عموماً به هنگام مشت کردن به منظور دفع توپ از روی دست دروازه‌بان محافظت می‌نماید. پشت دست دروازه‌بان از جانب وزن توپ، ضربات پا و سر بازیکنان حریف در خطر می‌باشد و استفاده از دستکشی که دارای پشت دست قوی باشد می‌تواند دست دروازه‌بان را در چنین مواقعی محافظت کند.

کف دستکش


کف دستکش نیز وظیفه مهار توپ و یا گرفتن آن را برعهده دارد. دستکش‌هایی که از کف دست چسبنده برخوردارند این امکان را برای دروازه‌بان فراهم می‌کنند تا به راحتی و بدون هیچگونه لغزشی بتواند اقدام به گرفتن توپ با دست نماید. کف دست دستکش‌ها معمولاً از جنس لاتکس ساخته می‌شوند که یکی از بهترین مواد مورد استفاده برا کف دستکش به شمار می‌آید.

مچ دست


پس از مفاصل انگشت‌ها، مچ دست بیشترین میزان تحرک را داراست به همین جهت لازم است تا از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشد و بتواند به راحتی خم و راست گردد. شرکت‌های مختلف تولیدکننده معمولاً این ناحیه را از الیافی مانند پارچه تولید می‌کنند. استفاده از این نوع الیاف موجب می‌شود تا دروازه‌بان در قسمت مچ دست از آزادی عمل بهتری برخوردار باشد.

ساعدبند


این ناحیه از دستکش دارای یک تمسه نگه دارنده می‌باشد که دروازه‌بان با استفاده از آن می‌تواند دستکش را شل و یا سفت نماید. در ساخت این قسمت از دستکش از مواد متنوعی استفاده می‌شود تا به خوبی به دست دروازه‌بان جذب شود و مانع خارج شدن دستکش از دست دروازه‌بان گردد.

محافظت از انگشت‌ها

 

انگشتان و مفاصل دست انسان از ظرافت بسیار خاصی برخوردارست و در برابر ضربه بسیار ضعیف است. به همین جهت در همگام بازی فوتبال احتمال آسیب دیدگی این عضو وجود دارد. در ورزش فوتبال دروازه‌بانان بیشتر در معرض آسیب دیدگی از ناحیه دست قرار دارند. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده دستکش ها را به همراه قطعاتی حباب دار و برجسته تولید می‌کنند تا بتواند از شدت ضربات وارده بکاهد. سطح حفاظت از انگشتان دو نوع است:

برجستگی‌هایی به صورت مجزا می تواند سطح حفاظتی بیشتری را برای انگشتان دروازه‌بان به ارمغان آورد ولی از معایب این برجستگی ها می‌توان به انعطاف پذیری کم آن ها اشاره نمود. برجستگی های متصل در مقایسه با برجستگی مجزا از سطح محافظتی کمتری برخوردار است اما در عین حال میزان انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد.

اندازه دستکش


در هنگام خرید دستکش دروازه بانی لازم است این نکته مورد توجه قرار گیرد که دستکش نباید بسیار فیت و حتی تنگ باشد. دستکش نیز لازم است مقداری فضای آزاد را برای انگشتان دروازه‌بان فراهم کند تا انگشتان بتوانند مقداری آزادی عمل داشته باشند و تحرک نمایند. به همین منظور در هنگام خرید دستکش بهتر است دستکشی را انتخاب نمائید که چیزی در حدود ۲ تا ۲٫۵ سانتیمتر از سر انگشتان دست فاصله داشته باشد.

خاصیت چنگ زنی کف دستکش


خاصیت چنگ زنی در دستکش‌ها بسیار متفاوت است و دستکش‌ها از نظر خاصیت چنگ زنی به سطوح گوناگونی تقسیم بندی می‌شوند. دروازه‌بان مبتدی و یا نونهال بهتر است از دستکش‌های معمولی استفاده نمایند.

نکاتی درباره دستکش


دستکش‌هایی که کف دست آنها از جنس نرم تری ساخته شده باشد میزان چسبندگی بیشتری دارند و قدرت چنگ زنی در این دستکش‌ها بالاتر است. دستکش‌هایی که دارای کفی ناهموار هستند از لاتکس کمتری در ساخت آن ها استفاده شده است و همین امر سبب می‌گردد تا طول عمر این دستکش‌ها افزایش یابد ولی کاهش چسبندگی را به همراه دارد. لازم به ذکر است دستکش‌هایی که از کف دست برجسته برخوردارند برای دروازه‌بانی در سالن مناسب ترند. کف دست دستکش‌هایی که از لاتکس ساخته شده‌اند نسبتاً ضعیف و حساس می‌باشند و استفاده از آنها در چمن مصنوعی می‌تواند موجب آسیب دیدگی دروازه‌بان و یا آسیب رسیدن به دستکش شود. بنابراین برای بازی در چمن مصنوعی بهتر است از دستکشی استفاده شود که کف دست آن از لایه ای ضخیم ساخته شده باشد.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک است، چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است، و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز، و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد، کتابهای زیادی در شصت و سه درصد گذشته حال و آینده، شناخت فراوان جامعه و متخصصان را می طلبد، تا با نرم افزارها شناخت بیشتری را برای طراحان رایانه ای علی الخصوص طراحان خلاقی، و فرهنگ پیشرو در زبان فارسی ایجاد کرد، در این صورت می توان امید داشت که تمام و دشواری موجود در ارائه راهکارها، و شرایط سخت تایپ به پایان رسد و زمان مورد نیاز شامل حروفچینی دستاوردهای اصلی، و جوابگوی سوالات پیوسته اهل دنیای موجود طراحی اساسا مورد استفاده قرار گیرد.

پست قبلی

بدنسازی در منزل

پست بعدی

TRX و کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید